Monday, December 6, 2010

Tak rasa bersalah ke?


Korang mcm mana? Rasa bersalah tak kalau buang sampah dari kenderaan?? Kalau aku mmg cukup rs bersalah. Aku mmg tak buang sampah dari kenderaan, rela aku letak slm kereta lagi.

Aku perasan gk ms bwk kereta pegi mana-mana mesti ada kereta depan yg buang sampah dari dalam kereta..langsung takde kesedaran sivik langsung..mcm lah tak boleh lepas berenti kt mana-mana pegi lah buang kt tong sampah ke..ko fikir kereta ko kotor je, tak pikir bumi tempat yang lama lagi ko tinggal ni makin kotor, makin rosak..kat sekolah pun ada ajar buang sampah kat tong sampah. pandai plak jawab..tp lain yang dibuatnya.maaflah klu ada yang terasa...

Mari kita tgk sket kesan-kesan yang dpt kita lihat pada hari ini akibat sikap kita dan pembangunan yang melampau. Marilah kita beringat..

Acheh sebelum dan selepas dilanda Tsunami
Pokok ditebang..setiap hari di dunia.Semakin botak  bumi
Ais dan mula cair..Sbb tu banjir je


Banyak kilang banyaklah asap..kita sedut udara ni lah setiap hari

Nak jungle trekking pun tak sonok tgk hutan dan mati sana sini
Aku tahu korang bukanlah Ahli Pencinta Alam..aku pun sama tp aku ada perasaan cintakan alam. Korang klik lah tgk kempen selamatkan dunia ni..bukan susah klik je link bwh ni

KLIK HERE!!!!

gambar sumber google image


7 comments:

Ain Zulaikha said...

huhuhuhuhu risau dah bumi dah berubah..

creativ said...

selamatkan bumi ini dari pencemaran.. untuk di wariskan kepada anak cucu kita. jgn pentingkan diri, dunia ini bukan untuk kita shj.

S.U.R.I.A. said...

sngt serba slh....
tutup muka laju2

mrs Gee :) said...

mmg xpernah buang sampah dr kete..polution 1 thing.. membahayakan kenderaan blkg.. kot2 laa driver tuh terkejut ker..

DaHLia said...

uiks, tu signboard tu, hanya ada di Kuantan jer tau...mahal tu..hahaha..merosakkan bahasa Melayu jer

cacing said...

signboard yang baik... walau pun tak berapa nak guna bahasa melayu, tapi mesej tu sgt penting =)

AdiaLuze said...

Save our earth before it's too late.Yeeeaaahhhh!!! PEace!!! ^_____^

Design by The Blogger Templates Karjat Resorts

Design by The Blogger Templates