Friday, January 28, 2011

Bodohnya punya orang!hati-hati semua

Tadi aku ada terima sms yang berbunyi:

"Ini Ayah..tolong isikan kredit Mexiz RM30 ke number baru Ayah, 0178691398. Ayah lagi ada mslh kat balai polis. Takyah call kejap ayah call."

Bodoh punya orang, utk makluman korang ayah aku dah lebih 2 thn pergi mengadap Ilahi akibat penyakit kencing manis, tetiba plak ada msj mcm tu. Angin btl aku.

Aku try kol no tu, tapi dia tak berani nak angkat. Aku msj je bagi sedas ayat yang menusuk jiwa. Korang tak perlu tahu lah ye. 

So kat sini aku nak pesan agar korang pesan kat adik-adik korang atau mak korang agar jangan terpedaya dengan msj-msj seperti ini. Kalau jenis kita berfikir ni ok lagi takut ada yang jenis lurus bendul pegi top up. 


p/s : Nak duit RM1 untuk setiap jemputan? Meh klik sini.

55 comments:

Anonymous said...

owh..pernah bc kat berita kot perkara camni..n memang dia buat..50 git lagi tu..huhu
hati2..hati2..

Eliza Sulaiman said...

huhuhu,,

hati-hati dengan penipu ...

macam-macam lah sekarang neh...

=.="

alahai,, dunia,dunia...

s.y.a.r.q said...

dah masuk surat kbr da pasal kes ni...mesti org indon..care eja maxis pon slh.

نورّالعينِ said...

nasib baik tak kna tipu..

Syed Hilmi Syed Yahya said...

dh ramai org kene,,,mesti org yg same gk buat nie...

~wani~ said...

huh..ni masuk 2 kali dgr brite mcm nih..ngok punye olang..nak menipu pon xreti..

Cik Ina said...

oic.
adik saye pn kena jugak.
seb bek adik saye tk bodoh.
huhuhu -,-

Fariehan Ibrahim said...

tktik menipu yg bongok. ish!
mcm2 cara da skrg.

toyolkiut said...

ada jg ye..
TK bab2 dpt sms mngarut ni abaikan je..

Liza @ Adzriel AB said...

Ini yg saya terima, 2 kali dari no yg sama (+6285253357150) :

"Ini Ayah tlong bgi topup RM30 ke Nombo bru ayah 0128142857
Ayah lgi ada msalah kat blai plice. Lepas topup masuk bru ayah call."

samalah..ayah dah takde last ramadhan..alfatihah. kalau ada pub bukan reti nak sms2 ni.

http://adzriel.blogspot.com/2010/09/aidilfitri-tanpa-ayahalfatihah.html

kuyam said...

uih,mcm2 cara nak menipu
ish3

Kamsiah yusoff said...

kahkahkah...kamu ada ayah kat indon ya..ayah angkat?ayah angkut?
sapa2 yg percaya tu mmg kureng cerdik la lkan...

amira afiqah said...

adoi..apa la depa ni.

jersimalaysia said...

aku pun pnh dpt sms camtu..ish

Unknown said...

Pergh..
kuang hajaq jerk org tu..
saper lah yg wat benda bangang tu agaknya..
huh..
anwyay, sabar yer... :)

Yiedpozi said...

Kurang ajar betuiii... Abang Yied pun pernah dapat sms camtu. Lebih kurang sama lah...

Jom join:

Contest Review Blog Yiedpozi.info
Segmen Jom Blogwalking Bersama Yiedpozi

P/s: TEMPAH HEADER HANYA RM5 DI SINI

Anonymous said...

badoh lagi yang nulis aktikel ini...
kurang kerjaan...

eszol raar said...

pergh!

first time gua tahu taktik camni

burhan al-hilmi said...

kreatif gila org kasi msj ni..
ada je idea nak tipu org..
btw, aku cuba call no tu xdpt..

budaksowt said...

kalo nak menipu tu buat cara menipu...
*ayah aku dah pergi last year...

Farahin Shahadan said...

hahahaha...
yang aku kena dye guna ayat pkcik.
pakcik aku da larh mmg tinggal uma aku mse tuh then pkck aku neh ada larh masala sket, cemas aku. then aku twos kol number btol pkck aku. seb baik pkck aku tak pape. lpas tuh owh tuh twos dpt maky dari aku, dedua no aku anta. pdn muka! haha...

darl sepet said...

hampagas!!!keypaid locked...!!!unta padang pasir pon tak sheng*l cenggini.report polis jer..!!!

Anonymous said...

teruk yer buat camtu..dah la siap main nama ayah lagi...ketuk kpla baru tau...
btw,takziah diucapkan walaupun da lama..

Anonymous said...

penah dgr pasl ni..mmg kene ati2, macam2 skg ni. nk topup free jer. sekeh kang! hehe

kinah said...

dh ramai yg kena.. ish2.. pada2 la klu nk tipu pon..

arinain said...

erm bila dgr blik klakr pun ade..hai org zamn skunk macm2 cara nak tpu..tpu yg x beragak lah uh..mcm2 lah...hop suma x tertipu dgn bnda2 mcm nih..:)

MrsYats said...

mmg btul tu...sy pun pernah dpt sms mcm tu tp bukan 'ayah' tp 'pakcik'..hehe

Entri Terkini : COMEBACK GA - lalalalalaaaaaa

Anonymous said...

saya pun terima sms penipuan
"Ni pakcik guna kad orang, tolong isikan pakcik top up RM30 dinumber baru pakcik 0128113697, pasal pakcik ade kes di balai polis boleh tak cepat sikit beli."

Sender:+628991818718

pakcik saya kerja askar,lagi satu pak cik saya tak tau sebab sudah tukar no tel..

NadiRah said...

kawan nad pon ada yang kena...

kina. said...

adik and saya penah dapat msg ni.
adik dpt mak, saya dapat ayah.
tapi yang kelakar tuh, time dapat msg tuh,
kat dalam kereta.
ayah nga drive, mak duduk sebelah :DD

IeDa said...

boleh repot polis kes mcm ni..

Mr. N said...

boleh report ni...tpi besanya endon yg buat kerja2 camni...tak ade lg stkt ni melayu buat... tu yg aku nmpk lah... sbb dri msj2 dy...tak reti nk susun ayat BM ngn btul~

aida4eva said...

aku pun penah kena gak..ayah aku polis. ape jadah la plak kan ade mslh kat balai. adoyai..manusia2..

sweet strawbery said...

penah dpt msg camtu..mintak topup,,gila pe?sory to say,TAK LAYAN !!

MadaM LaLa said...

dasat-dasat!!!

zurena said...

nak hidup org sanggup menipu...

Fifieyqa said...

ye saye prnh dpt gak...tp dr org yg mgaku diri dy emak la..dorg igt sy sng kne tpu ke..blahh r..**emo plak**

Gimi said...

kawan Gimi bru kena minggu lepas..
dia ni plak jenis x nak tya orang..hilang camtu je RM50..

Syarmira Sakawi said...

org mcm ni memang bengong. aritu de dpt gak. makcik ditimpak kereta. isikan topup 30. cepat sikit. hotak die..ayat pun tak berape btol. dahla sukati je suruh cepat sikit..

SyafzMagz.com said...

haha...mak aku pon dapat jugak mggu lepas...sebijik macam ni tp no. phone x ingat ape... hish! mmg terdesak duit sgt ke si penghantar msg tu? kalau nak sgt, jgn la sampai tipu2 ni...mintak betul2... btol x?

^_^

azie rafael said...

saya pena kne . dye ckp dye pacek i and ade msalah at blai polis . then suh tpp at num len rm50 . gylew aa

RinnAzrinah said...

lg best... msg nih masuk dlm no. broadbandku...hahahaa....

CeritaSekupang said...
This comment has been removed by the author.
eiYja_cHum3yl said...

adik saye kene 2 kali...kali p'tame,mesej tu kate ayah saye tukar number baru,mak saya kate,bile pule ayah tukar number...kali kedua,mesej tu sampai,ayah saya tgh duduk dpn adik saya...satu family gelak kuat2...nk menipu pon agk2 la ayh kt dpn...

Fatin Athirah said...

ingatkan ckp bodoh kat aku..duhhhh
naseb baik aku tgk blk blog ni
haha...aku pun bru dpt msg tu beberapa hari lps

Zullism said...

masalahnya ada juga orang kita kalau dapat msg camtu terus pegi topup bagi bukan nak siasat pun...hurmm..

Ayesha Hadijah said...

laaaa...ingatkan lu cakap bodoh kat wa..haha..nasib baik wa tengok lu punya blog..

xpernah dpt lg msg mcm ni..thanks sbb share..ermm..dari ayat sms tu pun kita dah tau org indon "Ayah lagi ada mslh kat balai polis"..kahkah..ada ke org kita ckp camtu? adeh..

kmvsblogger said...

mmg tau org Indon yang hanta..tu nak share kt semua..supaya hati-hati.inform kt adik2 yang masih kecik lah kan..mana nak tau diorg ni tk tau sgt kang terus pegi top up

elmajamil_90 said...

pernah kena sx mcm ni..kol ayh trus..hahah..bodonyer org tipu cmni!

cha zainol said...

keji gile.

Linda Jae said...

banyak kali dapat mula-mula bagitau kenalkan diri pakcik n pastu ayah...now spe yang maling???

z said...

mak aih....biadap betoll.....

Mr iz said...

memang ... auta nye orang memang teror bab menipu ni.... cara mudah utuk menjadi senang ...he he ...tp tak menjadi gak....he he kita kena lebih berhati hati zaman skarang ni..mcm mcm benda bole terjadi... bijaklah jgn jd mangsa.... thanks kmv 4 t info

aya said...

same ! aya pon terima jgk pg td. dia mintak rm50. ayat sama mcm tuh !

amny said...

duhhh!!
bahaya sguh org cmni...

Design by The Blogger Templates Karjat Resorts

Design by The Blogger Templates