Tuesday, December 7, 2010

Penghijrahan Artis

Ustaz Zul, Ashraf & Amer
Alhamdulillah skrg kita tgk semakin byk artis tanah air kita yang telah pun berhijrah ke jalan yang lebih baik,antaranya adalah seperti Amer Ruffedge, Farah yang terkenal dgn lagu Puteri, Ashraf Muslim, Corrie pelakon drama tu dan ramai lagi lah kan.

Sempena Maal Hijrah hari ini, Wanita Hari Ini telah menjemput 3 panel iaitu bekas vokalis Kumpulan Visa, ustaz Zul yang kini menjadi Guru di sekolah agama, Farah yang kini menjadi pemilik Butik Muslimah dan sekolah Tauhid manakala Ashraf Tenaga Pengamal Perubatan Islam melalui al-Quran di Syifa Al Hidayah.

Yang menariknya Ashraf ni merupakan seorang penternak ayam hutan, keli dan kambing..fuhh masyuk tu. Aku rasa ramai lah yg tergila-gilakan si Ashraf ni.

Mari kita tgk defini Hijrah dari sudut bahasa adalah meninggalkan..dan dari segi hadis adalah perpindahan dari Kota Mekah ke Kota Madinah..manakala dalam konsep hari ini adalah perubahan diri dan jiwa kita daripada kejahilan kepada insan yang lebih baik.

Di kesempatan ni aku ingin menyeru korang semua dan diri aku sendiri agr kita menjadi lebih baik dari ke hari. IsnyaAllah..mudah-mudahan amalan kita diterima oleh-Nya.Amin.


Salam Maal Hijrah!

4 comments:

Aida Tamrim said...

Alhamdulillah....Mudah2han perubahan mereka membawa kepada kebaikan yang berkekalan...

Cikpuan Qiqi said...

hrpnye deme kekal la gini....kn333333

cikpia said...

diaorang sudah...... kita bila lagi????

Anonymous said...

tu lah psl ..huhuhu..bila lah ye

Design by The Blogger Templates Karjat Resorts

Design by The Blogger Templates