Monday, November 22, 2010

Mat Rempit oh Mat Rempit

Mat Rempit oh Mat Rempit..aku pun tk tau apa dah nk cakap pasal diorg ni. Hari Khamis mlm Jumaat aritu, aku and family bertolak balik ke umah mak mertua aku di Penang. Skrg umah baru kitaorg dah kt Selayang so aku pun kuar lah ikut tol Rawang.
Image google source: Amcm seksi ke seksa abg-abg ni rempit
Rupa-rupanya ats sket dr Templer ada Tesco Extra yg baru tu, kira dekat je lah ngan umah aku tu. lebih kurang dlm 15 minit je, bukan pe dah lama tak lalu Rawang tu yg tak tau apa-apa tu. Tgk-tgk dah berkembang and maju sket. Ok stop pasal cite di Rawang.

Aku gerak dlm kol 9.00 mlm dari umah and adalah singgah makan jap kt ngan kawasan rehat Bukit Semanggol. Start dari Ipoh hujan lebat btl, pastu dlm 2 km lagi nk sapai Tol Juru aku ternampak sekumpulan mat rempit ni atau skrg lebih dikenali sebagai samseng jalanan duk berkumpul tepi highway. Giler apa..

Pastu tetiba aku tgk tepi ada Superman nek motor..adalah dekat 20 biji motor semuanya duk buat aksi ala-ala Superman, baring kt ats motor..Klu ikutkan hati nk je aku langgar sekor-sekor..puas hati.. alang-alang nk mati sgt kan. Tp seb bek tak ikut hati aku tk buat lah..mahunya tak aku dah lah bawak wife and anak aku yg tgh syok tido. Mat rempit ni btl-btl lah membahayakan diri diorg pastu keselamatan pengguna jalan yg lain. Aku tak tau bp byk dah org maki hamun diorg ni, aku pun maki hamun jg..mahunya tidak sebelah aku depa duk wat aksi Superman.

Dah byk kali dah aku tgk diorg ni, biasanya diorg lepak kat Stesen Minyak Shell kt ngan Tol Juru tu. Klu rs tak syg diri tu, pk-pk lah mak bapak yg kat umah tu..kecian lah kt diorg. dah lah semua anak melayu..aduihhhiiii..tak tau dah apa aku nk ckp dah psl mat rempit ni. Diorg ni bukan tak penah tgk geng seangkatan mereka mati katak cmtu je akibat berlumba, klu mati syahid tu Alhamdulillah...ni mati sia-sia je. 
Google image : Monyet ni ok lah klu merempit.hehehe
Aku harap pihak polis dpt ambik tindakan ke ats diorg ni, btl-btl membahayakan keselamatan org lain. Klu rasa gian nk berlumba g track lah wooi...


1 comments:

Mohd Hazwan said...

mat rempit mmg dah tak ade keje lain...
baik g lumba kat litar sepang sane

Design by The Blogger Templates Karjat Resorts

Design by The Blogger Templates