Sunday, October 17, 2010

Siapa Kassim Selamat???

Siapa Kassim Selamat? Sbnrnya bukan nk cite psl Kassim Selamat tp psl kes pembunuhan Datuk Sosilawati. Apa kaitan Kassim Selamat ngan kes ni? Klu korang nk tau sape Kassim Selamat kenalah bc sapai abis entry ni.Bwh ni statement yg aku bc kt Surat Khabar KOSMO..


"Saya memohon maaf kepada keluarga mangsa dan masyarakat atas perbuatan saya... saya telah insaf." Demikian kata K. Sarawanan, 19, dan U. Suresh, 26, dalam bahasa Tamil sebelum diterjemahkan ke Bahasa Malaysia oleh jurubahasa mahkamah sejurus hukuman diputuskan oleh Majistret Hurman Hussain terhadap kedua-dua tertuduh itu.--Daripada petikan surat Khabar KOSMO.

Angin je aku rs satu bdn bila bc statement ni. Sesuka hati ko je bila dah bunuh org, pastu tertangkap br nk insaf, nk mintak maaf lah konon. Ko ingat ni bunuh semut, bunuh tikus ker? Aku x tau lah apa korang rs bila bc statement yg kt ats tu? Klu ikutkan aku je tembak je kepala sekor2. Tkpun biar diaorg meringkuk dlm penjara sapai diorg mati. Biar diaorg tahu sket, sesuka hati je bunuh org, dah lah bunuh bakar plak tu.

Skrg ni plak yg menjadi satu isu lg adalah melibatkan integriti  seorang "lawyer". Aku rs nek fobia jg nk deal ngan lawyer skrg ni. Baru-baru ni sebelum kes Datuk Sosilawati aku n wife ada beli umah, so proses beli umah ni mesti akan melibatkan lawyer..So aku nasihatkan pd semua termsk diri aku jg agr berhati-hati bila berurusan ngan lawyer..Yelah nama je kadang-kadang diorg ni duk men putar-belit kita dgn term-term diorg. Klu org kampung mampus nk faham, aku ni pun aritu ms diorg terangkn Contract tu pun ada yg wat2 faham je. Yelah dah lah byk helai pastu dlm bhs omputih plak tu..

Teringat dl cite P. Ramle "Kassim Selamat" Bila mak pempuan tu tnya siapa kassim selamat?? Lawyer? Doktor? Apa? Ahli musik...teng..teng..Seb bek cite ni di rakam zaman dl, klu skrg aku rs Sarimah tu mesti jwb..mak2 skrg lawyer byk xleh pakai, suka tipu and bakar org.hehehe...Gurau shj ye. 

Diharapkan Persatuan Peguam akan dpt mengambil langkah yg drastik agr perkara seperti ini tidak akan berulang lg pd ms akan dtg. Semoga byk kes-kes penipuan oleh lawyer-lawyer dpt diselesaikan dgn segera dan mengembalikan maruah Persatuan Peguam khsususnya.



0 comments:

Design by The Blogger Templates Karjat Resorts

Design by The Blogger Templates