Sunday, October 17, 2010

kan best klu semuanya dekat..


Biasa klu bukan org yg duk kt area Lembah Klang/Putrajaya ke bila tnya soklan camni...

Penanya : Duk kt mn?
Tukang jawab : Duk kt Kajang/Shah Alam/ Selayang/Putrajaya
Penanya : Keje plak area mana?
Tukang jawab : kt KL
Penanya : Mak aii.jauhnya ulang alik keje..

Mmg terkezutttt org luar dr KL tahu yg biasanya jarak dr umah ke tmpt keje lebih drpd 40 km.Tp klu bg org area KL atau yg keje di KL ni dah besa dah..Rs cm dekat adalah kan. Mgkn dah besa, ari-ari duk ulang alik dr umah ke tmpt keje.
Suasana cmni dah jd kebiasaan warga KL
Aku lg lah skrg menyewa kt Sg Besi keje di KL klu aku x msk terowong SMART alamatnya mmg ari-ari kad aku merah je..mana taknya nk anta wife aku lg, ank aku lg ke nursery dia. Jarak dr umah ke tmpt keje lbh kurang dlm 10km tp klu pegi tu adalah dekat dlm 30minit, tu klu guna SMART lah. Pastu klu blk keje plak, mmg sejam lah besa aku br sapai umah. Sempat lah tgk cite Chinta kt TV3 tu.hehehe.Bukan minat sgt pun tp dah xde cite len. So layan je lah..

Ni ujung bulan ni kami msk umah br kami di Selayang, ni x tau lah kol bp nk kena gerak g keje n kol bp br sapai umah ni...Hai nk wat cmner dah ramai bekerja di KL kan, tu yg jammed giler tu.

Dah kt KL tmpt aku cr rezeki, nk tknk aku terima je lah seadanya keadaan jammed ni. Seb bek lah kete pun gear auto..klu manual alamaknya bengkak kaki aku duk men clutch  je. Syukur pd-Mu ada segala nikmat kurniaanmu.
Tenang je bila blk kt umah nenek di Sg Besar..sini ada sawah padi, parit,dn mcm-mcm lg

Impian aku bila di ari tua nanti mmg xnk duk KL dah..mmg nk duk kampung...Aku rs ramai warga KL yg len mmg pasang angan-angan cm aku ni kan. Sakit mata tgk pencakar langit yg berlumba nk jd paling tinggi.

0 comments:

Design by The Blogger Templates Karjat Resorts

Design by The Blogger Templates