Saturday, October 30, 2010

Kelantan mencipta sejarah tersendiri..




Gomo kelate Gomo...Itu merupakan trademark bagi negeri Kelantan ...Hari ini dlm sejarah bg Kelantan apabila bt kali pertama menjulang Piala Malaysia 2010 setelah beberapa kali memasuki perlawanan akhir. Terkenal dgn panggilan Red Warrior nmpknya kali ini percaturan yg mereka lakukan menjadi apabila brjya mengecewakan juara tahun lalu iaitu N. Sembilan. Mungkin kali ini Kelantan dpt membalas dendam ats kekelahan mereka di tgn N. Sembilan pd tahun lalu.

Nampaknya ada peluang rakyat Kelantan cuti esok ni mahunya tidak klu dah tahun lepas x jd juara pun dpt cuti ni jd juara mesti Tok Guru Nik Aziz bg cuti paling kurang pun seminggu ni.hehehe.

Cuma aku rs apa yg perlu diperbaiki adalah sikap penonton yg suka melempar botol-botol kosong dan mercun di dalam stadium.





Nampaknya tahun ni Piala Malaysia akan diarah ke negeri Cik Wan Kembang. Ptg td pun aku ke Sri Petaling tp bukan utk ke Stadium Bukit Jalil, jalan mmg jammed giler. Dianggarkan 50,000 penyokong Kelantan dgn pelbagai aksi dan ragam berkumpul di Stadium Bukuit Jalil. Yg aku nampak byk penyokong Red Warrior je x nampak sgt pun baju Kuning si Kijang. Semangat juang yg begitu tinggi ditunjukkan walaupun ketinggalan pada awlnya.  Nampaknya aura Kelantan bt kali ini berbeza. Tahniah buat pasukan Kelantan!.


Terima kasih bt RTM sbb siarkan perlawanan ini. Aku klu diikutkan bukan layan pun tp bila dah final ni auranya lain sket. Tu yg layan tu..apa-apa pun " Majulah sukan utk Negara"



4 comments:

saya_arief said...

huhu..
sikap penonton tu xtaw la nk cakap.
kui3..
;D

shida said...

hiks3!!! kelate mng (:
2-1....

suzie rahman said...

taniah klate.

qaseh_fariza said...

yessss.....kelate mmg champion. gedebe sokmo. tang penonton tu mmg HARUS, sbb darah gedebe mengalir pekat. hehehehhee

Design by The Blogger Templates Karjat Resorts

Design by The Blogger Templates