Monday, October 18, 2010

Bangkok diramal ‘lesap’ pada 2017 ??

Makin-hari makin botak!!!alkisahnya bukanlah berkaitan rambut aku yg semakin botak tp psl Bumi kita. Klu korang kuar cuba korang pegang sket kt ketiak tu, ada x basahan atau cecair yg mempunyai bau.hehehe..Klu duk pk2 knp eh jd mcm tu? Apa kah puncanya??

Cb kita tgk dunia kita skrg..fuhhhhh panas mak aiii..Kdg2 tu nek kete psg air-cond x terasa, kn lah psg kuat2 br rs. Skrg byk dah pokok ditebang sana sini. Sbbnya nk wat pembangunan.. Korang bygkan arini kt Selangor je tebang pokok 10 batang, Klu 1 Malaysia dah bp batang?Klu 1 Asia Tenggara ni bp batang tebang 1 ari? Pastu 1 dunia tebang dlm 1 ari? Itu br tebang 1 ari, klu tiap2 ari mahunya x gondol???

Rambut kita pun klu gugur tiap2 ari mesti botak gk kan?Tul x?mmm..tp nk wt cmner skrg pentingkn pembangunan, sn sini bukit ditarah..hutan digondolkan..Klu x tebang pokok cmner nk bina penempatan plakkan..Aku bknlah menghlg pembangunan cm aku rs pemeliharaan dan pemeliharaan kurang dilakukan..
Bumi yg semakin mencair..

Skrg sibuk psl pemanasan global, pastu ais kt kutub utara and selatan dan semakin cair,pastu klu dah cair dah semestinya air laut makin naik pastu mesti byk negara yg rendah akan tenggelam...Time tu nk tanam pokok pun x sempat dah lah..

Aku penah terbc akhbar tajuk "Bangkok diramal ‘lesap’ pada 2017" kt Berita Harian. Klik lah link tu klu nk bc.Aku sokong usaha yg telah dijlnkan utk memelihara bumi cth cm Earth Hour tu.Aku rs cm dah ahli pencinta alam lah plak..hehehe.Tp aku tulis ni bukan nk mengkritik atau apa..cuma diharap ada kesedaran dlm diri kita utk cintakn alam sekitar..mekasih..
Aku pun tutup lampu sekejap aritu..hehehe..Korang ada support x??

0 comments:

Design by The Blogger Templates Karjat Resorts

Design by The Blogger Templates