Thursday, January 6, 2011

Panggilan yang tidak dikehendaki

Lama tak update blog..sempat lagi aku rs nk ucapkan selamat tahun baru 2011 dan semoga tahun ni Allah akan memberi kebaikan kepada kita hendaknya..InsyaAllah..Utk entry tahun baru ni aku nk kongsi dgn korang pasal panggilan yang tidak dikehendaki.

Korang pernah tak received panggilan daripada seseorang dan dia offer korang utk barang lah..offer utk ambik kad kredit lah..offer ambik insurans lah..Pernah tak? Apa korang rasa? Tension tak? Aku confirm mesti tension punya kan...

Yang lagi bestnya..kita taknak layan tapi dia paksa kita dgr juga sapai habis apa yang dia nak sampaikan. Betul tak? Betulkan. Pasal aku pun mcm tu, tknak dgr tp seolah-olah dipaksa mendengar. Nak taknak dgr lah jugak.


Korang pernah terfikir tak mana lah diorg dpt no handpnone kita ni? Siap tahu nama penuh lagi...Alamat tempat tinggal lah....Fuh dasyat btl diorg ni kan. Nak tau mcm mana diorang tahu? Cuba korang kenang kembali ada tak korang pergi kat shopping kompleks atau mana-mana lah pastu ada org dtg kat kita ckp " abang/ kakak cuma isi form survey ni abang/ kakak akan dpt hadiah" takpun "abang/kakak nak hadiah? meh duduk saya tunjukkan..just isi form ni je saya akan bagi hadiah" ha pernah berada dlm situasi mcm tu? 

Kalau korang nak tahu daripada borang yang kita isi tu lah diorgdpt informasi dan lakukan marketing mereka..Kat form tu biasanya akan tanya nama, alamat, no telefon, alamat email, btl tak? Tak silap aku ada sindiket yang menggunakan data-data yang diorg kumpul ni kepada syarikat-syarikat tertentu.

Nampak tak senang-senang je diorg menggunakan maklumat kita tu utk menjual produk mereka. So kat sini aku nk pesan jugalah kat korang andaikata situasi seperti yang aku katakan diatas tu korang akan alami jgn lah terlalu lurus bendul isi borang tu. Sebab akan ada orang mengambil kesempatan atas maklumat yang kita berikan tu.

harap-harapnya tiadalah panggilan yang tidak dikehendaki ni lagi dlm hidupku.. 

8 comments:

Unknown said...

letak je phone tu...x yah layan..huhu

Seri Bahasa said...

seri dah 2 kali dapat panggilan macam tu. tapi mereka guna no. tel rumah konon nak buat servey.

Hairun Azmi said...

Saya selalu juga kena juga camtu termasuk panggilan dari luar negara.

Memang merimaskan..

Yang paling saya tak puashati ialah siapakah yang dah menjaja database kita kepada pemanggil pemanggil tersebut ?

Pencuri kabel di belasah
- Show quoted text -

Hidayah Hanif said...

missed call dari oversea..banyak kali..tensen tol!!!!!

apdm said...

salam

wah kalau nombor tak kenal naik, memang nak kena maki halimunan dah tu..

d0tbl0gsp0td0tk0m said...

selalu nye tak layan de panggilan macam tu... buat karen je... huhuhuu

ANIS HJ SUKARTI said...

huh kalau dpt panggilan mcm ne rasa annoying btol.. kalau tak layan nanti ada la yg kutuk blakang.. tapi selalu mmg bolayan je.. hahaha

Khumaera Ismail aka Mariam Ismail said...

thn 2010 paling merimaskn hampir stiap bulan ade je kol..insuran u la..ni la..tensen2..

Design by The Blogger Templates Karjat Resorts

Design by The Blogger Templates