Monday, October 18, 2010

Jet Li vs Hang Tuah vs Jacky Chan vs Hang Jebat

Fuhhh..ini klu dpt tgk diorg lawan ni rsnya sapai esok pun x tau sape menang ni.hehehe..Klu msyarakt melayu terkenal dgn silat, cina plak terkenal ngan kungfu, and india famous ngan silambam.Masing2 ada kekuatan dan kelemahan. Aku skrg ni tgh layan cite "Fist of Legend" lakonan Jet Li..Fuhh mantap skali tgk dia brlawan ni. Rugi sape x tgk..kisah psl Jet Li nk bls dendam ats kematian Tok Guru dia yg mati diracun..Cite ni adalah sekitar tahun 1937 di Shanghai...Klu yg x penah tgk dan rs nk tgk try lah cr VCD atau CD kt pasaran. Cite ni lama dah dibikin yakni thn 1994. 
Tk silap aku ni Poster utk cite ni. -sumber Google ye
Ni aksi Jet Li dlm cite ni-sumber google
Aku terpk mn eh cite Silat Lagenda yg dulu famos skejap hari tu thn 1990-an. Tkkan senyap je cmtu kan..xkan xde niat untk wat episode 2 ke..drama ke..mesti ramai budak2 yg follow kan.
Tgk lah cite Upin & Ipin..Dgn trademark Betui2..dah jd ikutan skrg ni, siap jd Duta Keamanan lg..Tabik Springlah wat produksi Upin & Ipin. Aku teringat aritu bulan 6 ms g Singapore ada org Indonesia tnya kitaorg dr mn?Jwb lah Malaysia..diorg ckp nanti blk Malaysia kim salam kt Upin Ipin ye..ahaha..Dasat btl fenomena Upin Ipin kan..Satu lg kejayaan buat rakyat Malaysia. Respek lah kt Les Copaque Production ats kelahiran Upin & Ipin
 
Aku layan gk cite Upin & Ipin ni, tajuk pe tu Kisah Geng Pengembaraan kan..tul ker?Bunyi dkt2 tu kira btl lah kan.Sape lg nk sokong filem animasi buatan Malaysia klu bukan kita sendiri org Malaysia..kata 1 Malaysia kan. Animasi ni masyarakat melayu, cina n india pun ada. kan 1 Malaysia tu.

2 comments:

nasarudin said...

aku nak tunggu silat jd mcm masked rider..ok x??

Anonymous said...

Aku nak buat cerite Altramen Melayu...rase2 best tak..

Design by The Blogger Templates Karjat Resorts

Design by The Blogger Templates