Tuesday, December 21, 2010

Tutorial Microsoft Word

Aku tau ramai lagi blogger-blogger yang masih study lagi kan, apa kata aku share sikit tips cara nak protect Word khususnya assignment korang drpd ditiru oleh member-member yg lain..btl-btl punya security.Confirm tak boleh nak bukak punya..Ni aku share utk mereka yang tak tahu je ok. Kepada yang dah tahu korang buat-buat lah tk tahu dan teruskan membaca.hehehe. dan harus diingatkan ini utk  Microsoft Office Word utk 2003 tau. Nak tau yang Word 2007 pun ada tau.

 

Mula-mula buka Microsoft Word pastu taip lah apa-apa yang korang suka..


Dah siap taip korang pegi kat File, pastu tekan Save As



Pastu akan keluar satu box Save As..Pastu pergi kt Tools..then akan keluar menu..pergi kat Security Options..Click situ..


Pas tekan secuity Options tu..akan munculnya  menu box Security...Korang masukkan lah password dua kotak tu..Pastu tekan button OK.


Lepas tekan Button ok..akan keluar lagi box menu "Confirm Password"..masukkan lagi password korang yang td..pastu tekan button "ok" lagi.

Pastu tekan je lah ok..pastu cuba korang buka balik word korang save tu..apa jadi??Cuba bgtau aku apa jadi? jgn korang lupa password sudah.








12 comments:

cik.shabah said...

tenkiu for sharing yah!nak buat la pasni ;)

Affan Ruslan said...

thanks. aku ingat untuk excel je ada.
lagipun aku tak guna.
tapi sbb dah ada ni, InsyaALLAH lain kali kalau ada data provasi blh lah simpan dgn password

Blog Eazy Izzuddin said...

okya akan try
thanks..
xD

Sakinah said...

yg ni tuk word lame punye? sbb try kt word baru cm xleh je?

photoshop|using quick collage (clipping mask)

belog|amiyo said...

tengs..nice info.. :)

iKhRam said...

salam..
wow.. tak sangka ada juga benda mcm ni dalam microsoft word.. serius saya tak pernah tau.. hahaha..

terima kasih dgn pendedahan ini.. tak de lah lagi ada orang nak copy paste memandangkan pernah terkena sekali masalah sebegini yang buat saya makan hati juga..

terima kasih..
yang benar
ikhram

azie said...

waaa nice info.. blh cuba la lps ni :)

noah darham said...

salam..

maklumat berguna nih..walaupun baru habis belajar boleh gunakan untuk masa akan datang ;p

Ateynmohd said...

thnx for da info..info neyh sangat b'gune

ayulunera said...

wow...blom try lagi..tapi macam bes jugak nih...thanx for sharing....

zaty ♥ said...

microsof word jew erh, ley uat cm uh !

Anonymous said...

yg 2007 bole apply??

Design by The Blogger Templates Karjat Resorts

Design by The Blogger Templates